Un buen viaje - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Maartje - WaarBenJij.nu Un buen viaje - Reisverslag uit Iquitos, Peru van Maartje - WaarBenJij.nu

Un buen viaje

Door: Maartje

Blijf op de hoogte en volg Maartje

28 Januari 2016 | Peru, Iquitos

Hola allemaal,

ik kan jullie dan eindelijk het heuglijke nieuws vertellen dat ik ben aangekomen in Iquitos. Volgens mij dachten de vliegtuigmaatschappijen: 'die Maartje wil avontuur, nou dan krijgt ze die ook!'. Ik heb namelijk een aantal vertragingen gehad waardoor ik mijn aansluitingen mistte en daarnaast liggen mijn koffers nog in Madrid....en ik zit al in Iquitos. Je kunt dus voorzichtig stellen dat het avontuur begonnen is!

Ondanks dat, was het een geweldige reis, ontzettend veel leuke mensen ontmoet uit onder andere Chili, Denemarken, Nederland en Amerika. Want wanneer ik de weg niet meer wist op het vliegveld, hobbelde ik gewoon achter de groep aan. Ideaal!
Het uitzicht vanuit het vliegtuig veranderde langzaam heel mooi van het gestructureerde Nederland, naar het toch stukken minder gestructureerde Madrid, naar het geweldige bergachtige Lima met sneeuwtoppen naar uiteindelijk een scene uit de film Tarzan. Juist, de jungle aka Iquitos. Hier was geen sneeuw te bekennen en al helemaal geen kou. Ik werd met een taxi-moto (TukTuk) opgehaald en we scheurden door de kleurrijke straten van Iquitos. Als je mij nu vraagt: 'Maartje rij jij eens terug naar het vliegveld...al geef je mij een kaart, ik zou het nog niet kunnen vinden. Sowieso kennen ze het fenomeen richting aangeven niet, maar dat maakt het toch een enigszins georganiseerd zooitje.

Het huis waarin ik verblijf oogt (vergeleken met de huizen in Nederland) op het eerste gezicht rommelig en oud, maar wanneer je bij de buren gaat kijken, woon ik in een villa! Ik heb een eigen kamer en ik heb zelfs al kennis gemaakt met de huisdieren: bollebolle en gato. Oftewel een klein pluizig hondje en een nog kleiner poesje.

Even een 'korte' update.

Hasta luego en zoals Matthijs van Nieuwkerk altijd zo leuk zegt: tot zo ver en tot, in dit geval, de volgende keer! Adiós!

  • 31 Januari 2016 - 21:16

    Leo En Louise:

    Hoi Maatje wat een avontuur met je reis al zeg gelukkig alles op zijn pootjes terecht gekomen en de koffers uiteindelijk ook aangekomen ;p meid lekker genieten en we hopen natuurlijk op nog veel mooie verhalen van je . Leo en Louise

  • 04 Februari 2016 - 15:14

    Suzanne:

    Ha Maartje,

    Fijn om te lezen dat je na al dat gedoe op je (zo te zien erg kleurrijke) bestemming bent aangekomen. Aangezien je een Peruaanse hoed te groot vind mag je voor mij ook wel bollebolle in je koffer meenemen.

    Geniet ervan. Ik zie je jaloersmakende verhalen graag tegemoet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 11 Jan. 2016
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 3152

Voorgaande reizen:

26 Januari 2016 - 30 November -0001

Maartje naar het einde van de wereld

Landen bezocht: